elinsvensson87

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 29 augusti 2010 21:57

Idag har jag varit sur å grinig hella dan, vet ej varför. Men man har sådana dagar med.


Imorgon ska man in till Malöm en sväng. Ska till Ikea måste ha lite grejet till lhgn för att barnsäkra. Ska  se om jag hittar några billiga blommer med.


Nu äntligen har vi bestämt oss vilka färger vi ska ha i Guffas rum. Ska testa att låta han sova i stor säng nu när vi kommer upp till eslöv. Han sover mycket bättre när han sover i vår säng.


På onsdag får vi nycklarn till lägeneten ska bli så himmla kul att få sitt eget. Tycker att det ska bli roligt att fixa å dona.




 Tycker att det är kul att sitt på mammas Donne...

     


Ha en skön söndags  kväll Kram på er

Av Elin - 27 augusti 2010 19:26

Nu är där inte många dagar kvar till vi flyttat. Jag längtar så. Ska bli så skönt att få sitt eget. 


Var inne på ellos här om dagen. Hitta en matta som jag ska ha i tvätten. Det är nog den billigaste matta jag någosin hittat. Det var ett riktigt fynd om man säger så, den kosta 53,50.


På måndag så ska vi kolla på färger till Guffas rum. Har inte bestämt mig i nu vilka färger han ska ha... Ska även kolla till vårt sov rum. Ska först se vad R tycker om det finns redan. Man sak tänka på så mycket nu innan flytt å även efter. Men det löser sig alltid.


Har redan fixat lite som man ska ha gjort innan som el bolag hitta det billigast. Måste ringa ordförande på föreningen om nyckel till bommen om det behövs eller inte.....


Nu ska jag se om det finns något på tven i kväll...


Ha en bra fredags kväll Kram Elin

Av Elin - 25 augusti 2010 20:55

Både jag  Guffa  börjar bli förkylda. För tillfellet så är det guffa som e mest nu. Jag har mesta dels ont i halsen vill bara att det ska bryta ut... Han har tänder på g med vill bara att dom sak bryta igenom nu snart.


Guffa släppte taget idag så han stod själv utan hålla sig. Nu ska han bara komma på hur man går.


Idag är det en vecka kvar tills vi får nycklen. ska bli skönt att få sitt eget igen. På måndag ska vi in å fixa med banken. Ska bli så himmla kul att  komma til eslöv. Det ska bli kul att få träffa min kusin mer nu. Hoppas på att hon dra med mig på långa runder sen när vi är ute å går.


Nu ska jag kolla vidar på Fångarna på Fortet....


Ha en trevlig kväll


Kram Elin

Av Elin - 23 augusti 2010 20:17

Har haft en super jobbig son i dag, han har tänder på gång igen. Så då blir man gnälligar än vanligt. Även mer bajs blöjer. Men men man ska inte klaga det är över gående som tur är....


I dag har jag kollat runt på olika el bolag. Kollat på elsklig.se men kommer upp bolag som man inte känner till....


Nu ska jag kolla på Fångarna på fortet å känna sig liten igen, men det är inte fredag som det gick på innan...


Kram på er Elin

Av Elin - 22 augusti 2010 18:47

Har haft en så super skönt med mamma å pappa nu denna helg. Ja även med cecilia under fredagen.


I fredags så körde Guffa å jag upp till höör. en runda inom jobbet han vi med. Sen till Cecilia. Sen på kvällen så åt vi nere på elan med Magnus. Hur trevligt som helst hade vi det. Jag blev barn ledig några timmar där då, För Guffa somna en stund innan, ville inte dra upp han....


I lördags så fixa Jag T´s hår blev nöjda med det tillslut... Glömde tyvärr ta bilder på det. Locka M´s Hår efter det hon blev super snygg...


Sen på kvällen hade jag det mysigt med mamma å pappa, skönt att bara vara ensam med dom å Guffa.


Idag har jag inte gjort så mycket. Mamma å jag med son körde upp till min älskade häst. Som jag saknar den underbara häst. Guffa fick sitta på han idag, tur e att han är van vid barn i olika storlekar. Men även kul att se hur sitt barn kan ändra attityd från att var lite tuff å kaxi till feg.


Guffa gick själv med sin gå vang uppe hos mamma å pappa nu härom dagen. Kul att se..


Nu har vi bar nio dagar kvar tills vi får nycklarna till lgh. Jag längtar så mycket nu men vi kommer nog att vänta med att måla tills vi kommit på plats. Jag vill så mycket nu med färger å allt, men får nog lugna ner mig lite hehe....


Ha en trevlig söndags kväll...


Kram Elin å Guffa


Av Elin - 18 augusti 2010 19:48

Känns verkligen som att hösten är på väg nu. Jätte tråkigt. Vill ha sommar å sol värme. Man blir så trött när det regnar å blåser. Hälst vill man bara krypa ner i sängen igen å bara mysa med Gus, men det går ju inte han med på....


Nu är det bara 13 dagar kvar till vi flyttar till eslöv. Jag längtar jätte mycket ska bli skönt att få sitt eget igen.... Funderar mycket på hur vi ska göra med Gus rum. Vi har verkligen olika tänkande när det gäller färger... Jag tycker att ett barnrum ska ha glada färger. Men det tycker inte han... Vi får väl se hur det blir i slut ändan...Ko


Igår så var jag i malmö, hade en tid hos bvc för att göra BOEL test. Han hörde bra å följde bra med ögonen. Efter vi hade varit där så körde vi till Entré. Köpte skor å en jacka till Gus.


Idag så har vi inte gjort mycket tagit det lungt. Man behöver det med.


En ska som jag verkligen vill göra det är att börja jobba lördagar å söndagar. Bara få komma i från allt slippa tänka på vad som måste göras för en stund....


Ha en trevlig Kväll Kram Elin

Av Elin - 16 augusti 2010 19:31

I dag fyller min lille prins 8 månader. Har inte gjort så mycket i dag tvättat lite. Gör som jag brukar göra på måndagar, har mys dag med Gus. Skönt att bara ta det lungt.


Gustaf väkte mig lite över 7 i morse, kom upp i vår säng satt å skratt åt mig bara för sen lägga sig ner å sommna om. Vakna inte förän klockan  var lite över nio. Fick lite panik då, hade bara ca 20 min på mig attt ringa bvc för att höra om tiden i morgon.


I morgon bär det av till malmö. Ska göra boel testet på Gus. Efter det så blir det en runda på entre. Ska köpa mössa å vanta till gossen även ett par skor från hm som är röda å fina ....


Ha en trevlig måndags kväll Kram Elin

Av Elin - 15 augusti 2010 21:52

Har haft en riktigt kul hälg med två kalas en håruppsätning till en brud.


I lördags så fixa jag håret till en brud som blev jätte nöjd och super snygg. Givetviss blev jag med nöjd med resultatet här kommer två bilder på håret    


Sen på kvällen så bar det i väg på 25+25 kalas som var mycket trevligt. HAde gärna stanna längre, men både R å jag var trötta pga vår son som inte ville sova på natten mellan fre å lör. Så är det när man har barn inget man kan göra något åt.


Söndag har vi med varit på kalas. Fira min bästa Cecilia som fyllt år. Efter vi hade varit där så passa vi på att hälsa på mamma å pappa. Så dom fick mysa med gus en stund.  Dom hat tagit ner min gammla brio leksaks vagn den var jätte rolig .   Nu ska jag krypa ner i sängen. Kram Elin 

Presentation


Elin heter jag. blir 23 i år.Har en underbar sambo. Har en son på snart ett år. Det bästa som hänt mig...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar


Ovido - Quiz & Flashcards